iAllenkelhet – en blogg om effektiv bruk av web-teknologi

På en eller annen måte har jeg kommet over bloggen iAllenkelhet, som føres av firmaet Netlife Research. Her omtales de fleste temaer som berører eller bare sirkler rundt forretningsmessig bruk av  web-baserte teknologier.

Som de selv uttykker det: Vi skriver om det vi jobber med: å lage bra nettsider og intranett. Ut fra hva Thor O. Olsen sier om forventningsfaktorer i forbindelse med bedriftens tilstedeværelse i sosiale medier. Allerede denne ingressen fra iAllenkelhet signaliserer troverdighet – bedriften (som også tjener penger på å gi råd om hvordan bedrifter skal kunne lykkes i sosiale media) er sterkt tilstede, fører en blogg som er velskrevet, vittig og profesjonell.

Denne bloggen kunne vel egentlig være et kroneksempel på alle forverntningnsfaktorer nevt av Olsen.  her er det bedriftens ansatte som får publisere egne artikler, noe som bidrar til å opprettholde og styrke inntrykket av troverdighet og åpenhet. Det blogges om emner som er bedriftens salgsvare, dermed får leseren følelsen av innsikt i bedriftens arbeidsmetodikk, meninger og prosesser. Det at de fleste artikler er skrevet i en lett og personlig tone skaper et tillitsforhold – igjen løftes troverdighet og åpenhet frem, for at leseren skal overbevises, at bedriftens ansatte er engasjerte, kunnskapsrike innenfor sine respektive felt, og brenner for det de leverer som resultater til sine kunder – nemlig web-ekspertise. Som det fremkommer av stikkordoversikten nederst på siden, favner bloggen om et bredt spektrum av emner – fra rent tekniske (som denne om bruk av HTML ved universell utforming), gjennom design og brukeropplevelse (som denne artikkelen om betydningen av logo for bedriften) til kåserier som på en morsom måte formidler mange viktige poeng og indikerer dyp innsikt i web-trender, gode og dårlige løsninger og evoluerende teknologi (som denne herlige kommentaren til digitalisering i offentlig sektor).

Innimellom alt dette dukker det opp tungt faglige artikler, og bloggens måloppnåelse er fullkommen – leseren blir underholdt, får stiftet en personlig humorbetont forhold til bedriften, lære noe nyttig, og samtidig er bedriften etablert i bevisstheten som tvers gjennom profesjonell og opptatt av å levere de beste resultater for sine kunder. Det er faktisk en ev de beste bloggene jeg har hatt anledning til å lese så langt.

via iAllenkelhet.

Advertisements
This entry was posted in Oppgave and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s